Cumburbaşkanlığı’nın 17.05.2024 tarih ve 2024/7 sayılı Tasarruf Tedbirleri Genelgesi’nde ”bedeli kurum ve kuruluşlarca karşılanmak suretiyle satın alınan mal ve hizmetler karşılığında tahakkuk eden her türlü ayni ve nakdi menfaatin (havayolu şirketlerince sağlanan uçuş milleri vb.) şahıslarca tasarruf edilmesi önlenecek, kurum ve kuruluşlar tarafından kullanılması sağlanacaktır.” hükmüne yer verilmiştir.
Bakanlığımız birimlerince gerçekleştirilen yurtiçi-yurdışı görevler sonucunda satın alınan uçak bileti bedelleri, uçuşu gerçekleştirilen kişilerin hazırlamış oldukları yolluk bildirimi neticesinde görev onayını alan birimce ödenmekte olup, uçuşlardan kazanılan millerin kamuya aktarılması ile ilgili iş ve işlemler Başkanlığımızca yürütülmektedir.
Söz konusu hususlar doğrultusunda; yurtiçi ve yurtdışı uçuşlardan kazanılan millerin kamuya dönüşlerinin sağlanması için uçuşu gerçekleştiren personelin Türk Hava Yolları’nın Miles&Smiles programına dahil ve mil kartına sahip olması gerekmektedir. Ayrıca görev dönüşü sonrasında en geç 7 gün içerisinde ekte gönderilen Seyahat Bilgi Formuna işlenerek kurumsalanlasmalar@gsb.gov.tr mail adresine bildirimde bulunulması ve uçak bileti alınmadan önce Başkanlığımız Kurumsal Anlaşmalar Şubesi ile irtibata geçilerek kamu mili hesabında ücretsiz bilet bulunup bulunmadığının kontrol ettirilmesi hususlarında,
Bilgilerini ve gereğini arz ederim.
Gürhan YILDIZ
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanı V.